Wees eens eerlijk… Durf jij zichtbaar te zijn?
Echt zichtbaar?
Gewoon, zoals het is?
En niet zoals je denkt dat het moet?
Ik zie veel ondernemers en bedrijven stoeien met het begrip zichtbaarheid. Je kunt immers maar één keer een goede eerste indruk achterlaten. Ze zijn bang dat het ‘niet perfect is’ en leggen daarmee de lat veel te hoog. Vervolgens kiezen ze ervoor om alleen maar ‘perfecte posts’ te plaatsen, of… ze durven helemaal niks te plaatsen. In het eerste geval komt de authenticiteit van het bedrijf vaak niet over, waardoor er alsnog weinig tot geen resultaten geboekt worden, omdat de potentiële klant niet overtuigd raakt van de boodschap. In het tweede geval gebeurt er helemaal niks, ze zijn immers helemaal niet zichtbaar.
Maar als we even teruggaan naar de basis. Even helemaal terug naar het begin. Dan draait zichtbaarheid eigenlijk vooral om één ding en dat is… aanwezig zijn. Jezelf laten zien. Ook als je een mindere dag hebt. Ook als je even niks te vertellen hebt.
Wanneer ik merk dat hier een belemmerende overtuiging ligt bij een klant, weet ik dat zij in veel gevallen de lat te hoog leggen. Ze hebben bijvoorbeeld nog geen professionele foto’s, of de (nieuwe) website staat nog niet live, en zijn ervan overtuigd dat dat eerst geregeld moet zijn, voordat ze überhaupt zichtbaar kunnen zijn.
Maar het is zonde als het daar blijft hangen. Als dat soort praktische zaken ervoor zorgen dat je niet je podium pakt op Instagram. Want eigenlijk hebben we helemaal niet veel nodig om zichtbaar te kunnen zijn. Met een goed verhaal en een Instagramaccount heb je alles al in huis om zichtbaar te zijn.
Dus… Waar wacht je nog op? Laat jezelf zien, pak je podium en leg contact met jouw ideale klant. Vanuit daar is het slechts nog een kwestie van finetunen en de juiste strategieën en tools inzetten om het naar een volgend niveau te tillen. Maar het begint met het zetten van de eerste stap: showing up!