skip to Main Content

Social Sessies

Wil jij structureel aan de slag met jouw social media?

‘Je workshop was zo leerzaam! Maar ja, nu moet ik er wel mee aan de slag… Dat schiet er soms nog wel eens bij in.’

Dit krijg ik regelmatig te horen als ik de deelnemers van mijn Instagram Workshop een paar maanden later weer spreek. En ik herken het. Ook ik betrap me nog wel eens op het niet optimaal inzetten van mijn social media. Ik vergeet te posten of plan niet vooruit. Het kost energie en tijd, en ja, als ondernemer heb je ook honderd andere ballen om hoog te houden.

Uitbesteden of zelf doen?

Toch weet ik ook als geen ander hoeveel social media voor je bedrijf kan betekenen. De afgelopen jaren heb ik veel mooie merken, bedrijven en ondernemers mogen helpen bij het beheren van hun social media kanalen. Inmiddels bied ik social media beheer niet meer als dienst aan, maar mijn kennis en inzichten deel ik graag. Zo zag ik dat het uitbesteden van social media vaak ook voor een afstand zorgt: de opdrachtgever raakte verwijderd van ‘wat er gebeurde’. Voor de ene opdrachtgever was dit fijn, bij de andere opdrachtgever zorgde het voor onrust. Juist voor die laatste groep ondernemers is het beter om zelf aan de slag te gaan met social media. Ze kennen hun bedrijf door en door en weten dit goed te vertalen naar ijzersterke content, mits ze de juiste handvatten aangereikt krijgen én zich ertoe zetten om structureel aan de slag te gaan met social media.

Inplannen en vooruit werken

En zo kwam ik tot de Social Sessies: een vast moment (eerste maandag van de maand) waarop we samen aan onze social media gaan werken. De sessie wordt geopend met een korte keynote over een actueel onderwerp. Vervolgens gaan we aan de slag met een planning voor de komende maand. Wat wil je onder de aandacht brengen en welke content is hiervoor nodig? Tot wie richt je je en hoe zorg je ervoor dat je boodschap bij deze doelgroep terecht komt? De diversiteit van de deelnemers zorgt ervoor dat we goed met elkaar kunnen sparren. Tijdens het praktijkgedeelte zal ik bij iedereen langslopen om strategische knelpunten te bespreken en op individueel niveau mee te denken in de contentplanning.

Social Sessies 2020 – Q2

Keywords: Leerzaam, interactief en hands-on

Social Sessie #1

Contentplanning

Voorbereiden en vooruit werken. In deze Social Sessie leer je te werken met een contentplanning, waardoor je de hele maand door consequent zichtbaar kunt zijn.

Maandag 6 april, 09:00 – 12:00

Social Sessie #2

Statistieken

Wat werkt goed en wat niet? Samen duiken we in de statistieken en leren we hoe je deze inzichten kunt vertalen naar meetbare doelen en een sterke social media strategie.

Maandag 4 mei, 09:00 – 12:00

Social Sessie #3

Instagram Stories

Storytelling en Instagram Stories gaan hand in hand. Neem je volgers mee in jouw merkverhaal! In deze Social Sessie leer je hoe je dit kunt inzetten voor jouw bedrijf.

Maandag 1 juni, 09:00 – 12:00

Praktische informatie

Wanneer? Elke eerste maandag van de maand
Hoe lang? De sessie duurt in totaal 3 uur, we starten met een informatieve keynote en gaan dan aan de slag.
Wie? Ik geef de sessie voor een groep van maximaal 10 ondernemers.
Kosten? Het bijwonen van een sessie kost €95,00 ex btw.

Waar? Omgeving Utrecht. De locatie(s) van de eerste sessies maak ik spoedig bekend.
Extra’s? Woon je alle drie de sessies bij? Dan ontvang je een persoonlijk document met concrete tips en een strategiecall (skype of telefonisch) van 30 minuten! In dit gesprek kan je al je brandende vragen aan mij stellen en bespreken we jouw social media strategie.

De Social Sessies zijn iets voor jou als je...

Ondernemer bent
Structureel aan de slag wilt gaan met jouw social media
Op de hoogte wilt blijven van de laatste trends en ontwikkelingen
Een sparringspartner op het gebied van social media mist
Een zetje in de juiste richting kunt gebruiken
De opgedane kennis vervolgens zelf toe wilt passen

Meld je nu aan voor de Social Sessies!

Bonus!

Woon je alle Social Sessies van Q2 bij? Dan ontvang je in de eerste week van Q3 een persoonlijk document met concrete tips en een strategiecall (skype of telefonisch) van 30 minuten!

Back To Top